donderdag 15 mei 2014

Theatervoorstelling PICNIC





Ik ga niet vaak naar het theater, maar als ik het doe, doe ik het goed. Gisteravond was het de beurt aan voorstelling PICNIC van theatergroep Vis à Vis. Nooit van gehoord? Dan ben je niet de enige, maar aangezien een karatemaatje, die er werkt, ons er al lange tijd steeds enthousiaster over heeft gemaakt én ook nog vrijkaartjes wist te ritselen voor de try out, zijn we met zijn allen in de auto gesprongen en naar Almere gereden. Het was een bijzonder stuk. Eerst hebben we de achterkant, de "backstage"-ruimte gezien. Hoe het er daar aan toe ging en wat er allemaal fout ging, denk stoppen die doorslaan, spelers die niet meer willen en acteurs die niet verschijnen. Hierna gingen we naar het podium aan de voorkant en het "echte" toneelstuk bekijken. Die ging over Nederlanders op een Franse camping die een vermoorde crimineel treffen met allemaal gestolen geld in zijn koffer.
Het was een heel erg komisch en orgineel stuk waarbij je echt tranen van in je ogen krijgt van het lachen. Een dikke pluim voor de acteurs, die met zijn zevenen ongeveer twee uur lang hebben gespeeld en dus eigenlijk continue twee rollen speelden: die van de acteur in het toneelstuk en die van de acteur backstage.
Ten slotte nog even een laatste opmerking over het decor. Zelf geschilderde containers, oude oldtimers, kampvuren, aangezien de hele voorstelling zich buiten afspeelt waren die samen met de dekentjes geen overbodige luxe, en ook nog een gratis drankje voor iedereen.



1 opmerking:

mama zei

Deze voorstelling had ik ook wel wiillen zien, lijkt me heel erg leuk!